مارال تولید کننده و تامین کننده انواع کیف و کفشهای مجلسی ، اسپرت و ایمنی

لطفاً جهت اطلاع از آخرین قیمتها و سایزهای موجود با ما تماس بگیرید

محصولات ما بصورت عمده بفروش میرسد

مارال تولید کننده و تامین کننده انواع کیف و کفشهای مجلسی ، اسپورت و ایمنی

09128621404

02166644582

لطفاً جهت اطلاع از آخرین قیمتها و سایزهای موجود با ما تماس بگیرید

محصولات ما بصورت عمده بفروش میرسد

زیره کفش و انواع آن

زیره کفش وظیفه جلوگیری از آسیب دیدن پا در پی گام برداشتن بر روی سطح یا زمین را دارد و همچنین عامل بسیار مهمی در جهت دوام و ماندگاری کفش است چرا که تمام وزن فرد و سایر اجزای کفش بر روی زیره سوار میشود. برای ساخت زیره کفش از انواع مختلف مواد طبیعی و صنعتی استفاده میشود. در این مقاله شما با زیره کفش و انواع آن آشنا خواهید شد.

زیره PU

PU مخفف کلمه POLY URETHON است. زیره PU با ترکیب دو ماده پلی و ایزوسیانات ساخته میشود که بسیار با دوام و سبک هستند و همچنین عایق حرارتی بوده و بسیار انعطاف پذیر هستند. از دیگر مشخصات زیره PU مقاومت بسیار خوب آنها در برابر رطوبت ، لغزش و شکستن هستند و احتمال شکسته شدن این زیره حدود 10 درصد است.  زیره PU در برای کفشهایی که قرار است ساعت طولانی پوشیده شوند مناسب است و یا اگر نیاز است فردی ساعتها در حالت ایستاده قرار بگیرد استفاده از این زیره توصیه میشود.

زیره BPU

زیره BPU نوع جدیدتر و ارتقا یافته تر از مواد پلی اورتان است که به دلیل سازگاری با محیط زیست و چگالی کم و همچنین مقاومت بالا در برابر رطوبت زیره مناسبی برای کفشهایی است که برای مدت طولانی پوشیده میشوند. جنس این زیره از ضخیم ترین زیره ها است.

زیره EVA

EVA مخفف اتیلن وینیل استات(Ethylene-vinyl acetate)  است و بیش از 70 درصد کفش ها با زیره EVA ساخته میشوند. EVA جایگزین مناسبی برای فوم های پلی اورتان ، لاستیک طبیعی ، PVC ، پشم معدنی ، وینیل ، فایبرگلاس ، کامپوزیت های چوب و … است.

از مشخصات بارز این زیره توان تحمل شوک و ضربه های شدید است چرا که از مواد فوق العاده نرمی ساخته شده است و در ساخت بسیاری از کفشهای ورزشی از این نوع زیره استفاده شده است. بدلیل نرمی خیلی زیاد و جهت جلوگیری از لغزش و نفوذ رطوبت EVA را با پلاستیک و TPU ترکیب میکنند.

زیره لاستیکی

این زیره اصطکاک بالایی دارد و در برابر نفوذ آب ، سایش و شکسته شدن فوق العاده مقاومت بالایی دارد. زیره لاستیکی علاوه بر استحکام بالا بسیار انعطاف پذیر است و به همین دلیل در ساخت کفشهای طبیعت گردی و کوهنوردی از این نوع زیره استفاده میشود. این زیره کمی سنگین است و بعلت اصطکاک بالایی که دارد بر روی سطوح صیقلی و صاف صدا تولید میکند.

زیره TPU

TPU مخفف  (Thermoplastic polyurethane) یا ترموپلاستیک پلی یورتان است. زیره TPU دارای مشخصاتی چون : استحکام بالا ، ضد سایش ، ضد لغزش ، انعطاف پذیر و همچنین مقاومت بالا در برابر شکسته شدن است و از اینرو در ساخت کفشهای ایمنی از این نوع زیره استفاده میشود. این زیره در حالت کلی بی رنگ و شفاف است و بهمین خاطر میتوان این زیره را با رنگهای بسیار متنوع تولید کرد.

زیره PVC

زیره PVC به راحتی در قالب و به شکلهای مختلف تبدیل میشود و امکان ساییدگی و شکستگی ندارد همچنین عایق بسیار مناسبی برای انواع کفشها محسوب میشود. این زیره در حالت کلی سفت و سخت است اما با افزودن سایر موادها به آن میتوان نرمی و انعطاف پذیری بیشتری به این زیره داد.

قیمت مقرون به صرفه و سبکی این زیره باعث طرحهای متنوع برای ساخت کفشها شده است و بیشتر برای ساخت کفشهای ارزان قیمت و دمپایی از این نوع مواد استفاده میشود.

زیره ترمو TERMO

مقاومت در برابر لغزش ، سایش ، شکستن و همچنین سبکی و کیفیت بالا از مشخصات زیره ترمو است و به شما امکان حرکت بر روی سطوح لغزنده را میدهد . این زیره عایق حرارتی است از اینرو برای استفاده در فصول گرم و سرد بسیار مناسب است.