مارال تولید کننده و تامین کننده انواع کیف و کفشهای مجلسی ، اسپرت و ایمنی

لطفاً جهت اطلاع از آخرین قیمتها و سایزهای موجود با ما تماس بگیرید

محصولات ما بصورت عمده بفروش میرسد

مارال تولید کننده و تامین کننده انواع کیف و کفشهای مجلسی ، اسپورت و ایمنی

09128621404

02166644582

لطفاً جهت اطلاع از آخرین قیمتها و سایزهای موجود با ما تماس بگیرید

محصولات ما بصورت عمده بفروش میرسد

انواع رویه کفش

برای ساخت رویه کفش از مواد چون چرم ، پارچه ، میکروفیبر ، پلاستیک ، کتان ، لاستیک ، پی یو و … استفاده میشود که شما در این مقاله با انواع رویه کفش آشنا خواهید شد.

همانطور که گفتیم برای ساخت رویه کفش از مواد مختلفی استفاده میشود که هر کدام از این مواد برای مورد خاص خود مناسب است مثلاً برای ساخت کفشهای ورزشی از رویه های پارچه و نخی استفاده میشود چرا که جریان داشتن هوا در داخل کفش امر بسیار حیاتی است و بعلت تحرک بالا در ورزش چون دمای بدن و پا بالاست اگر هوا به درون کفش نفوذ نداشته باشد هم باعث تعریق بیش از حد پا میشود که منجر به بو گرفتن پا و کفش میشود و هم باعث کم شدن راندمان ورزشکار شده و نارضایتی بدنبال خواهد داشت و در نهایت برای سلامتی پا مضر است . البته این بدین منظور نیست که رویه کفشهای ورزشی تماماً از جنس نخ یا پارچه است چرا که در قسمتهایی از سایر مواد همچون چرم یا پلاستیک استفاده شده است اما سهم عمده پوشش رویه غالباً یا از پارچه است و یا اگر از سایر مواد ساخته شده باشد به مسئله نفوذ هوا به داخل کفش توجه شده در ساخت رویه این مسئله لحاظ شده است.

رویه چرم

چرم ماده ای است که از فرآوری پوست حیواناتی همچون گاو ، خرس ، شتر ، مار، شیر و … تولید میشود هرچند نوعی از چرم هم وجود دارد که به آن چرم مصنوعی یا صنعتی گفته میشود و از مواد پلاستیکی و پلی اورتان ساخته میشود.

رویه کفش چرم از کیفیت ، دوام ، انعطاف ، درخشندگی  و زیبایی بیشتری نسبت به رویه کفش چرم مصنوعی دارد و همچنین رویه کفش چرم منفذه دارد و عایق حرارتی است و نمیسوزد حال آنکه چرم مصنوعی فاقد این قابلیتها است.

رویه پلاستیکی

امروزه شرکتهای معتبر بزرگی همچون آدیداس برای تولیدات خود از رویه کفش پلاستیکی استفاده میکنند و از مواد بازیافتی رویه های با کیفیتی میسازند.

استفاده از پلاستیک برای ساخت رویه به مزایایی چون : ارزان بودن ، متنوع بودن طرح و رنگ ، مقاوم بودن و ضد آب بودن میتوان اشاره کرد و برای معایب آن نیز میتوان به مواردی همچون : بو گرفتن پا ، مقاومت نداشتن در برابر گرما و سنگین بودن نسبت به رویه های پارچه ای اشاره کرد.

رویه میکروفیبر

رویه کفش میکروفیبر از مواد پلی استر یا ابریشم ساخته میشود و رویه های میکروفیبر پلی استر از نوع ابریشمی ارزانتر هستند. رویه های میکروفیبر نازک هستند و الیاف کمتری دارند و بسیار لطیف و قابل انعطاف هستند هچنین مقاومت بالایی در برابر سایش دارند و دارای قابلیت تنفس پذیری هستند.

رویه پی یو (PU)

از مواد پی یو معمولا در ساخت زیره کفشها استفاده میشود اما در مواقعی نیز کفشها با رویه پی یو (PU)  ساخته میشوند.

پی یو نیز یکی از انواع میکروفیبر است که خشک و مقاوم است و غالباً برای ساخت کفشهای طبیعت گردی و کفشهای مورد استفاده در مکانهای خشن از رویه پی یو استفاده میکنند چرا که دوام و استحکام زیادی دارند ، ضد آبند و مقاومت بالایی در برابر سایش دارند. این نوع کفشها را بدلیل تعریق و سنگینی نمیتوان ساعتها زیادی پوشید.

رویه کفش فوم

رویه کفش فوم پر استفاده ترین رویه برای ساخت کفش است که به دو نوع سلول باز و سلول بسته تقسیم میشود فومهای سلول باز نفوذپذیرهستند و به هوا اجازه داخل شدن به کفش را میدهند اما فومهای سلول بسته این اجازه را نمیدهند. فوم سلول باز از پلاستیک یا مواد پلی اورتان ساخته میشود و نرمتر و قابل انعطاف تر از فوم سلول بسته است. فوم سلول بسته بیشتر در ساخت لایه های میانی کفش کاربرد دارد چرا که ضد آب است و در برابر عوامل سخت محیطی مقاومت بیشتری دارد و به انواع لاتکس ، پلی اتیلن ، پلی اورتان ، EVA و نئوپرن دسته بندی میشود.

رویه های ترکیبی از مواد مصنوعی

برای ساخت رویه های ترکیبی از مواد مصنوعی میتوان از مواد مختلفی مثل لاستیک ، پلاستیک ، فوم و … استفاده کرد.

کفشهایی که با این نوع از رویه های ساخته میشوند هم میتوانند سبک و نرم باشند و هم سفت و مقاوم و استفاده از این نوع مواد برای تولید رویه ها بسیار متداول است و شامل هزینه های ارزان تا بسیار گران نیز بسته به نوع و کیفیت تنوع دارد.

رویه مواد طبیعی

کفشها با رویه مواد طبیعی همچون چرم ، نخ ، پنبه ، کتان و پارچه برای محیط زیست مضر نیستند و غالباً سبکتر هستند و ظاهری ساده و زیبا دارند اما ضد آب نیستند و اگر در معرض رطوبت قرار بگیرند عمرشان کوتاه شده و فرم اولیه خود را از دست میدهند.